Dersler

Dersin amacı, öğrencilerin yiyecek ve içecek hazırlarken kullanacağı gıdaların temel bileşenlerini, fiziksel, kimyasal ve biyokimyasal özelliklerini öğrenerek, insan sağlığı açısından bu etmenlerin öneminin değerlendirmesi, ayrıca gıdaların kalite kriterleri hakkında bilgi sahibi olarak kaliteli ürün üretimine yönelik yeterli bilgi sahibi olmasıdır.

Dersin içeriği; gıda bileşenleri, tanımı, genel özellikleri, beslenme açısından gıda bileşenlerinin önemi ve gıda sektöründeki yenilikleri kapsar.

Zorunlu / Bilimsel Hazırlık Dersi

Dersin amacı; öğrencilere gıda ile ilişkili bakteri, maya, küf, protozoa ve virüsler ile ilgili temel bilgi vermektir. Ders, gıdalarda bulunan mikroorganizmalarla ilgili temel kavramlar, mikrobiyal kontaminasyon kaynakları, gıdalarda bulunan mikroorganizmaların üremesini etkileyen faktörler, gıda bozulmaları, gıda kaynaklı hastalıklar konularını kapsamaktadır.

Dersin içeriği; gıda güvenliği, gıda kaynaklı hastalıklar, gıda zehirlenmesi/ mikroorganizma ilişkisi, gıda zehirlenmesine neden olan önemli mikroorganizmalar konularını kapsar.

Zorunlu / Programın Temel Dersi

Dersin amacı; gastronomi ile ilgili tanımların bilim ve sanat yönlerinden yapılması, insanların yiyecek ve içecek faaliyetlerinin tarihsel süreci, Fransız Mutfağı öncelikli olmak üzere önemli mutfakların gelişimi, bu gelişime etki eden faktörler ve bu süreçlerin Osmanlı ve Türk Mutfağına etkilerinin öğrenilmesidir. Ayrıca öğrenci ders kapsamında Gastronomide yeni trendler hakkında da bilgi sahibi olmaktadır.

Dersin İçeriği; Gastronomi ile ilgili tanımlar ve kavramlar, tarih çağlarında insanların beslenme alışkanlıkları ve yemek kültürü, Rönesans ve İtalyan Mutfağı, Fransa Mutfağının yükselişi, Osmanlı Mutfak Kültürü ve Türk Mutfak Kültürüne etkileri, Gastronomide yeni akımları kapsar.

Zorunlu / Bilimsel Hazırlık Dersi

Dersin amacı; öğrencilere yeme içme alışkanlıklarımızın fiziksel ihtiyacı karşılamanın yanında kültürel bir olgu olduğunu anlatmaktır. Ders kapsamında yemek ve kültür arasındaki ilişki incelenmekte ve beslenme alışkanlıklarının oluşmasında etkili olan dini, ekonomik, politik ve coğrafi koşullar gibi faktörler değerlendirilmektedir.

Dersin içeriği; Yiyeceklere ve Mutfağa Sosyolojik Bakış, Yemek Kültürü Üzerine Dinlerin Etkisi, Farklı Yemek Kültürlerinin Oluşumunu Etkileyen Faktörler konularını içermektedir.

Zorunlu / Programın Temel Dersi

Dersin amacı; yeterli ve dengeli beslenmenin temel ilkeleri ile ilgili bilgilerin verilmesi ve beslenme sağlık ilişkisinin kurulabilmesinin sağlanmasıdır. Ders süresinde, makro besin öğeleri olan karbonhidratlar, proteinler ve yağlar ile mikro besin öğeleri olan vitaminler, mineraller ve  özel durumlarda beslenme hakkında bilgi verilerek sağlıklı beslenme için plan yapma becerisi geliştirilir.

Dersin içeriği; Beslenme Bilimi – Kapsamı ve Gelişimi, Beslenme İle İlgili Tanımlar, Besin Öğeleri ve Enerji Hesaplamaları konularını kapsar.

Zorunlu / Bilimsel Hazırlık Dersi

Dersin amacı; öğrencilerin yiyecek-içecek hizmetlerinin organizasyon yapısını ve yönetimine ilişkin temel kavramları öğrenmesidir. Ders boyunca öğrenciler ayrıca yiyecek içecek hizmetlerinde kullanılan servis teknikleri, maliyet kontrolü ve ziyafet organizasyonu gibi konularda bilgi sahibi olmaktadır.

Dersin içeriği; Yiyecek İçecek İşletmelerinin Sınıflandırılması, Yönetimi, Organizasyonu, Maliyet Kontrolü ve İnsan Kaynakları Yönetimi konularını kapsamaktadır.

Zorunlu / Programın Temel Dersi

Dersin amacı; toplu beslenme sistemlerinin tanımı, çeşitleri ve gelişiminin öğrenilmesi, mutfak yönetiminin ilkeleri ve mutfak yönetimi ve planlanmasında dikkat edilmesi gereken faktörlerin anlaşılmasıdır.

Dersin içeriği; Mutfak Planlaması ve Önemi, Mutfak Yönetim ve Organizasyonu, Mutfak İş Akışı ve Ekipman Yerleşim Tipleri, Catering İşletmelerinde Menü Planlama, Satın alma, Depolama, Ön Hazırlık, Üretim ve Servis konularını kapsamaktadır.

Zorunlu / Programın Temel Dersi

Dersin amacı; İşletme yönetimine giriş dersi olan bu derste genel yönetim, insan kaynakları yönetimi, pazarlama ve finans alanlarının temel faaliyetleri üzerinde duracaktır. Hedef, işletmelerin ne yaptıklarını, nasıl yaptıklarını ve neden yaptıklarını anlamlandırabilmektir. Bu amaçla işletmenin temel fonksiyonları incelenecek ve bu fonksiyonların işletmenin bütününe olan katkıları vurgulanacaktır. İş dünyasında işletmelerin faaliyetlerini daha kapsamlı anlayabilmek için derste edinilen akademik bilgiye ek olarak gerçek iş dünyasından örnekler tartışılacaktır.

Dersin İçeriği; yönetim fonksiyonları, yönetim ve organizasyon, insan kaynakları yönetimi, pazarlama yönetimi, muhasebe, finans, üretim yönetimi, etik ve sosyal sorumluluk konularını kapsar.

Zorunlu / Yetkinlik Tamamlayıcı Ders

Dersin amacı; Üniversitemize kayıtlanan yeni öğrencilerimize, üniversite nedir, ne değildir? Eğitim ve öğretim hayatı boyunca nelere dikkat etmeli, neler yapması ve yapmaması gerektiğinin anlatılması.

Dersin içeriği; Üniversitemize kayıtlanan yeni öğrencilerimize oryantasyon programı kapsamında müfredat, işleyiş, birimler, yönetmelikler, sistem ve olanakların tanıtılması konularını kapsamaktadır.

Zorunlu / Yetkinlik Tamamlayıcı Ders

Dersin amacı; Genel iletişim teorileri ve iletişim modellerini tanıtmak ve bunların toplum-birey üzerindeki etkilerinin anlaşılmasını sağlamak.

Dersin içeriği; İletişimin unsurları ve temel iletişim süreci; iletişim araçları ve işleyiş dinamiği; iletişim türleri ve genel karakteristik özellikleri; kitle, kitle iletişimi ve kitle iletişiminin etkileri; kitle toplumu ve kitle kültürü; kitle iletişim modelleri, medya etki kuramları, dünyada ve Türkiye'de kitle iletişiminin belirleyici araçları, etkileri, medya toplum ilişkisi konularını kapsar.

Zorunlu / Yetkinlik Tamamlayıcı Ders

Dersin amacı; Bu dersin amacı İngilizce'ye temel düzeyde bir başlangıç yapmak ve öğrencilerin günlük hayatta ve iş yaşamlarında İngilizce kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneklerini geliştirmektir.

Dersin içeriği; Simple present tense, have/has, there is/are, some/any, can/can't, present continuous tense, articles, prepositions, everyday expressions.

Zorunlu / Yetkinlik Tamamlayıcı Ders

Dersin amacı; öğrencilerin özgür ve bilimsel düşünce gücüne ve geniş bir dünya görüşüne sahip bireyler olmalarını sağlamak, ulusal kültürümüzün ve dilimizin evrensel kültür içinde korunarak geliştirilmesine ve zenginleştirilmesine katkıda bulunmalarını sağlamak amacıyla TÜRK 103 dersinde; dillerin ortaya çıkışı, köken ve yapı bakımından dünya dilleri, Türkçe'nin dünya dilleri arasındaki yeri, Türkçe'nin tarihsel gelişimi, yapı bakımından Türkçe,sözcükleri kök ve eklerine ayırma ve sözcük türetme çalışmaları, anlatım bozuklukları,dilekçe yazma,özgeçmiş hazırlama gibi konular işlenmekte; dersin amacını desteklemek üzere çeşitli romanlar, şiir kitapları, deneme kitapları okunup incelenmektedir.

Dersin içeriği; Dil, Dilin Türleri, Türkçe'nin Tarihi Gelişimi, Ses Bilgisi, Yazım Kuralları, Anlatım Bozuklukları konularını kapsar.

Zorunlu / Yetkinlik Tamamlayıcı Ders

Dersin amacı; Bilgi-İşlem uygulamaları ile ilgili donanım ve yazılım hakkında genel bilgi vermek, bilişim terimlerinin öğrenilmelerini sağlamak, Microsoft ( MS ) yazılımlarını kullanarak Word, Excel ve Power Point dillerini uygulatmak ve kullandırmak.

Dersin içeriği; Bilgi Çağı Gereksinimleri, Yazılım ve Çoklu Ortam, İşletim Sistemleri, Bilgisayarın İçindekiler (Bellek, CPU, Depolama, Giriş/çıkış, Ağlar, İnternet, Verimlilik Yazılımı), Proje hazırlama konularını içerir.

Zorunlu / Yetkinlik Tamamlayıcı Ders

Dersin amacı; Toplumsal ve kültürel durum ve sorunların irdelenmesinde gerekli olan temel sosyoloji kavramlarını öğrencilere aktarmaktır. Modern dünyada toplumsal değişimin önemi ve sürekliliği ile sosyoloji biliminin tarih ve gelişiminin ele alınıp tartışılması dersin önemli bir kısmını kapsar. Derste ayrıca çağdaş toplumları şekillendiren belli başlı dinamikler ve süreçler üzerinde de durulur.

Dersin içeriği; Sosyolojinin tanımı, metodu ve temel kavramları konularını kapsar.

Zorunlu / Yetkinlik Tamamlayıcı Ders

Dersin amacı; Turizm bilimine giriş konularının verileceği bu derste öğrencinin turizm terminolojisini anlama ve kavramasına, bu bilim dalının yer aldığı ulusal ve uluslar arası ilişkileri hem mikro hem de makro açıdan anlamasına yardımcı olmayı amaçlar.

Dersin içeriği; Turizm Bilimi, Turizmin Diğer Bilim Dalları ile İlişkisi, Turizm ve Turist Kavramları ve Özellikleri, Turizm İşletmeleri konularını kapsar.

Zorunlu / Bilimsel Hazırlık Dersi

Dersin amacı; bilimsel araştırma sürecini, gastronomi alanında bilimsel araştırma uygulama alanlarını ve bu araştırmalarında yaygın kullanılan araştırma yöntemleri ortaya koymaktır.

Dersin içeriği; bilimsel araştırma kavramı, bilimsel araştırma kavramıyla ilişkili kavramlar, bilimsel araştırma süreci, bilimsel araştırmada nicel ve nitel yöntemler, bilimsel araştırmanın raporlandırılması, iletişim araştırmalarında kullanılan bilimsel yöntemler ve iletişim araştırmaları uygulama alanları konularını kapsamaktadır. 

Zorunlu / Program Uzmanlık Dersi

Dersin amacı; Mutfakta ekipmanlarının işlevleri ve özellikleri mutfak terimleri, doğrama şekilleri, lezzet verici karışımlar, kesim teknikleri, pişirme usulleri, ot ve baharatların özellikleri, et sularının yapım teknikleri, soslar ve temel yiyecek maddelerinin özellikleri işlenmesi, saklanması ve pişirilmesi hakkında bilgi ve becerilerin geliştirilmesidir.

Dersin içeriği; Mutfak ekipmanları, doğrama şekilleri, kesim ve pişirme teknikleri, temel yiyecek maddelerinin özellikleri konularını kapsar.

Zorunlu / Programın Temel Dersi

Dersin amacı; öğrencilere gıdaların temel bileşimi ve gıda teknolojisi uygulamaları konusunda bilgiler vermek ve ayrıca tarımsal ürünlerin işlenmesi ve değerlendirilmesi yöntemleri kullanarak gıdaları daha uzun süre ve güvenli bir şekilde nasıl muhafaza edecekleri konularında öğrencileri aydınlatmaktır.

Dersin içeriği; Gıdaların temel bileşimi ve gıda teknolojisi uygulamaları konularını kapsamaktadır.

Zorunlu / Programın Temel Dersi

Dersin amacı; Gıdaların hazırlanmasından servisine kadar olan süreçte insan sağlığına zararlı olabilecek fiziksel, kimyasal ve biyolojik faktörler hakkında bilgi verilmesi, ayrıca genel hijyen ve sanitasyon kuralları ile gıda işletmelerinde gıda güvenliğinin sağlanmasına yönelik uygulamalar hakkında bilgi verilmesi amaçlanır.

Dersin içeriği; Hijyen ve sanitasyon kavramları, bulaşma kaynakları, temizlik maddeleri ve dezenfektanlar, işletmelerde temizlik dezenfeksiyon programlarının uygulanması, HACCP, gıda üretiminde personel hijyeni, gıda güvenlik sistemleri konularını kapsamaktadır.

Zorunlu / Programın Temel Dersi

Dersin amacı; Öğrencilerin matematiğin temel kavramlarını ve özellikle fonksiyonu tanımasını sağlamak; limit, süreklilik, türev ve integral hesaplamayla ilgili yöntemler hakkında onlara gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak.

Dersin içeriği; Sayılar ve sayılar üzerinde işlemler, Denklemler ve eşitsizlikler, Fonksiyonlar ve grafikleri, Cebirsel fonksiyonlar, Üstel ve Logaritmik fonksiyonlar, Limit, Süreklilik, Türev, Diferansiyel ve uygulamaları, Belirsiz integral, elemanter fonksiyonların integralleri ve integral alma teknikleri, Belirli integral ve uygulamaları konularını kapsar.

Zorunlu / Yetkinlik Tamamlayıcı Ders

Dersin amacı; öğrencilerin yiyecek içecek işletmesi, maliyet, maliyet kontrolü tanımı ve depolama, teslim alma, satın alma, fiyatlandırma hakkında temel olarak fikir sahibi olmalarını sağlamaktır.

Dersin içeriği; Yiyecek içecek işletmesi tanımı, işletmenin temel kavramları ve stratejileri, satın alma, teslim alma, depolama, fiyatlandırma iş akışını kapsamaktadır.

Zorunlu / Program Uzmanlık Dersi

Dersin amacı; gıda ile ilgili kanunlar, yönetmelikler ve tebliğiler ile ilgili bilgi verilmesi ve ayrıca Türkiye de gıda mevzuatı ve gıda kontrolü hakkında bilgiler vermektir.

Dersin içeriği; Gıda ile ilgili kanunlar, yönetmelikler ve tebliğiler konularını kapsar.

Zorunlu / Program Temel Dersi

Dersin amacı; Kazanılmış mutfak bilgilerini harmanlayarak, bütünleştirerek yemek reçetelerinin geliştirilmesi ve mutfağın hakimiyetine ilişkin bilgileri pekiştirerek ürün elde edilmesi konularını içermektedir.

Dersin içeriği; Temel doğrama teknikleri, pişirme yöntemleri, temel soslar  ve temel yiyecek üretimi konularını kapsar.

Zorunlu / Programın Temel Dersi

Dersin amacı; Öğrencilere, hayvansal ve bitkisel kaynaklı ürünlerin üretim yöntemleri ve bu ürünlerin çeşitleri hakkında gerekli bilginin kazandırılması ve gıda işleme teknolojilerinin öğretilmesidir.

Dersin içeriği; Gıda işleme teknolojileri, hayvansal ve bitkisel kaynaklı ürünlerin üretim yöntemleri ve bu ürünlerin çeşitleri konularını kapsar.

Zorunlu / Programın Temel Dersi

Dersin amacı; Kültür eleştirisinin sunduklarını değerlendirebilmek, kültür eleştirisinde kullanılan bazı temel kavramları anlamak, kültür kuramları alanında daha derinlemesine araştırma yapabilmek için gerekli araçları sunmak, kendi kendine kültür eleştirisi yapabilme becerisi kazanmak, toplumsal ve kültürel konuları çözümleyebilmek için öğrenilen kavramların kullanılmasını sağlamaktır. Kültür kuramları ve kavramları üzerine öğrendiklerinizi medyanın, politikanın, sanatın, popüler kültürün ve gündelik yaşamın eleştirisinde ya da değerlendirilmesinde kullanabilmek de bu dersin amaçları arasında yer alır.

Dersin içeriği; Kültür, Kültür Kuramı ve Kültür Kuramlarının İçeriksel Değerlendirilmesi konularını kapsar. 

Zorunlu / Yetkinlik Tamamlayıcı Ders

Dersin amacı; Atatürk İnkılaplarını akılcı, bilimsel ve milli esaslar doğrultusunda kavratarak, Türk Cumhuriyeti’nin güncel gelişmeleri üzerinde bilinç kazandırmak ve olayları değerlendirme yeteneğini geliştirmek.

Dersin içeriği; Türk İnkilabının Anlam ve Önemi, Türk İnkilabının Temel İlkeleri konularını kapsar.

Zorunlu / Yetkinlik Tamamlayıcı Ders

Dersin amacı; Türk beslenme kültüründen yola çıkarak, Türk kültüründe mutfak ve önemini anlatmak, Türk mutfağında kullanılan malzemeler ve yemekleri öğreterek öğrencilerin uygulamasını sağlamak.

Dersin içeriği; Türk mutfak donanımı, Türk mutfak kültüründe kullanılan araç ve gereçler, Türk mutfak kültüründe sebze, et, tavuk, balık yemekleri, modern Türk mutfağı konularını kapsar.

Zorunlu / Programın Temel Dersi

Dersin amacı; Öğrencilerin unlu mamul tekniklerini tanımasını ve uygulamasını sağlayarak ekmek, kurabiye, dökme hamurlar, tartlar, kişler, mayalı poğaçalar gibi ürünleri yapmalarını sağlamak.

Dersin içeriği; Ekmeğin tarihçesi, ekmek üretim teknolojisi, maya çeşitleri, mayalı hamurların üretim teknikleri, kıyılarak, özleştirilerek hazırlanan hamurlar, kurabiye hamuru vb. konuları kapsar.

Zorunlu / Programın Temel Dersi

Dersin amacı; Gıdalarda yaygın olarak kullanılan katkı maddelerinin nasıl belirlendikleri, hangi gıdalarda ne amaçla kullanıldıkları, kullanım miktarları ile sağlığa etkilerinin öğrenilmesi.

Dersin içeriği; Gıda katkı maddelerinin güvenilirlikleri ile katkı maddelerinin hangi gıdalarda ne amaçlarla kullanıldığı konularını kapsamaktadır.

Zorunlu / Programın Temel Dersi
 

Dersin amacı; Kalite yönetim sistemlerinin tarihçesi ve günümüzdeki durumu hakkında bilgi sahibi olmak. Standardizasyon ve sertifikasyon kavramlarını ve ilgili kurumları tanımak. Kalite yönetim tekniklerini öğrenmek.

Dersin içeriği; Kalite yönetim sistemlerinin amacı, aşamaları, yön veren isimler, kalite kontrol, kalite güvence, kalite iyileştirme, kalite yönetimi teknikleri, süreç yönetim sistemi, standardizasyon, sertifikasyon, kalite ödülleri, strateji kalite ilişkisi, hizmet sektöründe kalite konularını kapsamaktadır.

Zorunlu / Program Uzmanlık Dersi

Dersin amacı; Gastronomi trendlerinin öğrenilmesi ve gelecek trendlerin öngörülebilmesi.

Dersin içeriği;  Gastronomi trendlerinin ortaya çıkma nedenlerinin anlaşılması ve sürdürülebilirliklerinin tartışılması ile gelecekte yaşanması muhtemel olan ihtiyaçların belirlenmesi konularını kapsamaktadır.

Zorunlu / Program Uzmanlık Dersi

Dersin amacı; Modernite ve post modernite kavramlarını, üretim biçimlerinin değişimini ve bu değişimin tüketim alışkanlıklarına nasıl etki ettiğini tanıtmayı amaçlamaktadır.

Dersin içeriği; Modernite ve post-modernitenin tanımı, moderniteye temel kuramsal yaklaşımlar, sanayi devrimi ve sonuçları, Fordizm ve Taylorizm, egemen tüketici kavramı, tüketim kültürü ve küreselleşme, aşırı tüketimin çevresel etkileri konularını kapsamaktadır.

Zorunlu / Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
 

Dersin amacı, Tatlılar ve üretim tekniklerinin açıklanarak tatlıların üretimine dair pratik bilgi birikimi sağlanarak uygulanmasıdır.

Dersin içeriği; Pastacılığın tarihçesi, pasta ve tatlı üretiminde kullanılan şeker ve un çeşitleri, genel olarak pastane bölümünün tanıtılması, temel pasta yapımı, pasta dolgu ve kaplama malzemelerinin öğrenilmesi konularını kapsar.

Zorunlu / Program Uzmanlık Dersi

Dersin amacı; Dünya mutfaklarını tanıtmak ve Avrupa mutfaklarından yemeklerin yapılışını anlatarak, uygulamasını yaptırmaktır.

Dersin içeriği; Uluslararası mutfakların tanıtılması, özelliklerinin öğrenilmesi. Uluslararası mutfak organizasyonu, uluslararası doğrama teknikleri, uluslararası temel pişirme yöntemleri konularını kapsar.

Zorunlu / Programın Temel Dersi

 

Dersin amacı; Öğrencilerin menü planlama ve servis teknikleri ile ilgili ilkelere hakim olmasını sağlamak; farklı çeşitlerde yemek listesi ve standart reçete hazırlama becerisi kazandırmaktır.

Dersin içeriği; yiyecek-içecek endüstrisi; menü kavramı, tanımı, çeşitleri, özellikleri; servis kavramı, özellikleri ve çeşitleri konularını kapsamaktadır.

Zorunlu / Program Uzmanlık Dersi

Dersin amacı; Anadolu ve yöresel mutfakların tariflerin tanıtılması ve uygulama yeterliliğinin kazanılması.

Dersin içeriği; Klasik dönem Osmanlı Saray mutfağı, mutfağın fiziki yapısı, kullanılan aletler, bu mutfağa özgü pişirme yöntemleri, çorbalar, kebaplar,pilavların, tatlıların yapımı. Yöresel mutfak kültürü ve uygulamaları konularını içerir.

Zorunlu / Programın Temel Dersi

Dersin amacı;  Mutfaklarda meydana gelebilecek kazaları önleme beceri kazanma ve iş sağlığı konusunda bilgi sahibi olmalarını amaçlar.

Dersin içeriği; İş güvenliğin tanımı ve önemi, güvenli bir ortamın kuralları, mutfak kazaları( yanık, düşme, kesikler, elektrik çarpmaları) ve güvenlik önlemleri konularını kapsar.

Zorunlu / Yetkinlik Tamamlayıcı Ders

Dersin amacı; hizmetlerin başarılı bir şekilde sunulması ve pazarlanması için gerekli konuların ve pazarlama stratejilerinin açıklanmasıdır.

Dersin içeriği; Hizmet kavramı, hizmetlerin özellikleri, hizmetlerin sınıflandırılması, hizmet pazarlaması, hizmet pazarı, hizmet pazarlama karması (7p), hizmet kalitesi, hizmette kalite modelleri, hizmet pazarlamasında bilgi sistemleri, hizmet pazarlamasında güncel yaklaşımlar, uluslararası hizmet pazarlaması konularını kapsar.

Zorunlu / Programın Temel Dersi

Dersin amacı; Uzakdoğu, Asya, Avrupa, Afrika, Orta Doğu ve Etnik mutfakların genel özelliklerini açıklamak, bu mutfaklara ait doğrama, pişirme teknikleri, malzeme ve araç-bilgisini edindirmek ve bölgelere özgü mutfak reçetelerini uygulamaktır.

Dersin içeriği; Uzakdoğu, Asya, Avrupa, Orta Doğu ve Etnik mutfaklardan oluşmaktadır.

Zorunlu / Programın Temel Dersi

Dersin Amacı;  öğrencilere takım içinde sorumluluk alıp, kazanmış oldukları mesleki bilgileri ve bilimsel çalışma yöntemlerini kullanarak, gerçekçi kısıtlar altında işletme tasarlayabilme, problem çözebilme ve proje takvimine uygun çalışma becerileri kazandırmaktır. Öğrencilerin hazırladıkları projeyi sözlü ve yazılı olarak sunabilme becerisi kazanması da dersin bir diğer amacını oluşturmaktadır.

Dersin içeriği; Proje konusu önerme, literatür tarama, projenin analizi, proje takvimi ve görevlerin belirlenmesi, projenin yürütülmesi, proje raporunun yönergelere uygun yazımı, projenin sözlü sunumu konularından oluşmaktadır.

Zorunlu / Program Uzmanlık Dersi

Dersin amacı; Bu ders yaratıcılık ve analitik düşünceye dayanmaktadır. Dersin amacı, öğrencilere literatürde yer alan tarifleri kullanarak ve yaratıcılığı ön planda tutarak yeni ürün ve reçete geliştirme, özgün tatlara yönelik sunumlar oluşturarak mesleki beceri ve yaratıcılık kazandırmaktır. Ayrıca öğrencilerin sunum becerilerinin gelişmesi de hedeflenmektedir.

Dersin içeriği; Çorbalardan ana yemeklere ve tatlılara kadar farklı malzemeler kullanarak reçete geliştirme ve sunum tekniklerini geliştirerek bireysel olarak özgün yemek stilisti olma yolundaki bilgilerin aktarılması.

Zorunlu / Program Uzmanlık Dersi

Dersin amacı; öğrencilere içecek kültürü ve tarihi ile birlikte çeşitli içeceklerin üretimi, saklanması, sunumu, yemek içecek uyumu ve içecek yönetimi ile ilgili konuları açıklamaktır.

Dersin içeriği; İçecek teknolojisi ve özellikleri, içecek çeşitleri, sıcak ve soğuk alkolsüz içecekler, alkollü içecek üretimi, fermantasyonla üretilen alkollü içecekler, damıtma yöntemiyle üretilen alkollü içecekler ve şarap üretimini kapsar.

Zorunlu / Program Uzmanlık Dersi

Dersin amacı; Öğrenciye çalışma hayatında iş ve sosyal güvenlik alanında karşılaşabilecek sorunlara ilişkin hukuki alt yapıyı kazandırmaktır.

Dersin içeriği; İş hukuku, iş sözleşmesi, sendikalaşma, sosyal güvenlik kavramlarını kapsar.

Zorunlu / Yetkinlik Tamamlayıcı Ders

Dersin amacı; Baharatın mutfaklarda kullanımına yönelik teorik ve uygulamalı yeterlilik sağlanmasıdır.

Dersin içeriği; baharatların elde ediliş yöntemleri, eski çağlarda baharat, Türkiye’de ve dünya da yaygın olarak tüketilen baharat çeşitleri ve özellikleri, baharat kültüründe kullanılan araç-gereçleri içerir.

Zorunlu / Programın Temel Dersi
 

Dersin amacı; İş hayatı öncesi öğrencilerin entelektüel birikimlerine katkıda bulunmak ve Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında alınan teorik-pratik bilgileri akademik çalışma etiği ile bilimsel yöntemlerle bir araya getirerek özgün bir çalışma (rapor, proje vb.) sunumu yaparak pekiştirmektir.

Dersin içeriği; bölüm başkanlığı tarafından kabul edilen bir konuda literatür araştırması yapılarak dönem sonunda bir çalışma hazırlatılır.

Zorunlu / Programın Temel Dersi

Dersin amacı; öğrencilerin teorik ve uygulamalı olarak aldıkları Gastronomi ve Mutfak Sanatları eğitiminde öğrendiklerini gerçek mutfakta deneyimlemelerini ve pekiştirmelerini sağlamak. Öğrencilerin sektörü yakından tanıması ve mutfakta olması gereken yönetim ve uygulama süreçlerini öğrenmesi.

Dersin içeriği; Yönetim Stajı, Uygulama Stajı

Zorunlu